2012. november 1., csütörtök

Biszexualitás II.

Viszont megértem, miért tartanak a biszexuálisoktól. Egyrészt a biszexualitást statikusan hetero - vagy homoszexuális perspektívából megérteni nem nagyon lehet. Innen nézve a biszexuálisok labilisak és döntésképtelenek, és legfőképpen idegenek. Az idegenséget pedig általában nem szeretjük.

Évekig volt pokolian szar az életem, mikor férfival együtt járva folyamatos nőkről, nővel párkapcsolatban pedig férfiakkal való szexről ábrándoztam. Agyfasz, really, nem volt rá magyarázatom, érvem, szavam. Minden, amit utálok az emberekben, olyasmi voltam én. Aki képtelen eldönteni, mire vágyik, és aki képtelen elköteleződni. Idő kellett, hogy megértsem magam, és még több idő, hogy ki tudjam mondani: biszexuális vagyok. Magam előtt is, a környezetem előtt is. Mert magamban is ráleltem a bifóbiára. Attól tartottam, hogy - sarkítok - ilyen a sorsom, nekem nem lesz részem sosem a szexuális orientáció bizonyosságában és a békében.

Jobb szerettem volna vagy az egyik vagy a másik ligába tartozni. Szinte parancsba adtam magamnak: na, tessék eldönteni, mi a fenét akarsz. Azt képzeltem, melegként könnyebb. Nincs akkor ott bennem az a nyugtalanság, hogy de én cseszd meg ma megkívántam egy férfit! Mert hogyan mondom ezt el a barátnőmnek? Hogyan ne szégyelljem el emiatt magam? A fantáziámban melegként egyszerűbb volt: tudtam, kit kívánok és kész. Időbe telt (és rengeteg pszichoterápiás órába by the way), amíg rájöttem, hogy ez bárkivel megeshet. Attól, mert meleg vagyok, szintén megkívánhatok egy másik azonos neműt - hol a különbség? Most már inkább a hasonlóságot látom: hogy egy monogám kapcsolat lemondásokkal jár és az elköteleződés a személynek szól. Hogy ez férfi vagy nő, olyan szempontból mellékes, hogy megélem-e az elköteleződést. Ha én ezt egy nővel élem meg, so be it. Ha én boldog vagyok így, so be it.

A ki nem dolgozott biszexuális identitás, az viszont veszélyes. Amikor nem ismered a vágyad mélységét. Én azt gondolom, ez egy nagy felelősség. Magaddal is, de főleg a partnereddel. Hány ilyen történetet hallani? A nő, aki szülni akart, fogott magának egy pasit és lelépett? A férfi, akinek nagyon mondták már otthon a szülők, végül kerített magának egy csajt és lelépett? Elhagyás elhagyás hátán. Mondatok, hogy vigyázz, a biszexekkel megjárod. Beléjük szeretsz, minden csodás lesz, aztán jól otthagynak. És te meg jól egyedül maradsz összetört szívvel.

A gyermekvállalás különösen fontos kérdés itt. Persze nem csak itt. Erről majd máskor részletesebben, trailerként annyit, hogy lehet, és már itthon is sok olyan meleg pár van, minden tévhittel ellentétben, akiknek vannak közös gyerekeik.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése