2012. november 19., hétfő

Kinek a pap...

Valamivel több, mint egy hónapja randiztam egy sráccal. Már a 3-4 levélváltás alkalmával (amit a találkozó előtt megejtettünk) leszögezte, hogy ő "heterós", és ilyen párt is keres. Ez leginkább azt jelenti, hogy titkolja a melegségét. Ezzel egyébként önmagában semmi gond, a legtöbb meleg így van ezzel, és nekem is nehéz még a mai napig outolnom magam egy-egy új közegben.

Viszont ahogyan már vagy egy órája dumáltunk, felmerült, hogy fontosan érzem az LMBTQ témákban a társadalmi felelősségvállalást. Erre a randipartnerem kifejtette, hogy szerinte Magyarországon semmi különbség heterók és melegek között, hogy neki semmi hátránya soha a szexuális orientációja révén nem származott, és az egész tök felesleges szerinte.

És akkor belémhasított egy fél órával ezelőtti információ, amire rá is kérdeztem.

Én: Nem azt mondtad, hogy még a szüleid sem tudják, hogy meleg vagy, és ezért költöztél el otthonról?
Srác (30 éves): De azért, még most sem tudják.
Én: És a barátaid?
Srác: A melegek igen, de csak ők.
Én: És a munkahelyeden?
Srác: Ott se mondtam el. Ha párom van, mindig női nevet mondok.

Hát igen, így tényleg nehéz diszkriminációval találkozni. Tulajdonképpen ha buzizást hall, akkor is inkább becsukja a fülét, mondván, hogy ez nem is arról szól, ez csak úgy egy sértés. Ami kicsit igaz is, nem is. De számomra megfejtehetetlen, hogy tud valaki ennyire zártan gondolkodni, és nem észrevenni magát.

3 megjegyzés:

  1. Anabelle azt kérdezte tőlem, mi az, hogy "heterós" meleg. Javíts ki, de nem rengeteg ilyen adatlappal találkozni internetes társkeresőkön?

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek, valóban így könnyű kivonni magát azalól, hogy törődjön a melegek társadalmi megítélésével. Ehhez jön még, ha csak a saját barátai, közeli ismerősei tudják, de új embernek már rákérdezésnél is hazudik. Ezt is meg lehet ideologizálni, mindenfélével, és megelégedni, hogy az illetőt még nem érte hátrányos megkülönböztetés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A társadalmi megítélés amúgy ez jó kérdés. Mármint hogy hol van (ha van) nekünk, mint LMBTQ tagoknak társadalmi felelősségünk. Például a saját megítélésünkben...

      Törlés