2012. november 12., hétfő

Ismerkedés melegként

Ha valaki azonos neműekkel (vagy bármilyen szexuális kisebbség tagjaként) kíván ismerkedni, számos akadállyal találkozhat, amire heteróként talán nem is mindenki gondol. Előszöris ott van a 'hol?' kérédése. Az utcán, kávézóban, egyetemen mégsem mehetek oda egy másik sráchoz, és hívhatom el randira. Azaz megtehetném, de bennem azért sok félelem van ezzel kapcsolatban. Hogy reagál? Megüt? Kinevet? Nem jó, ha valaki előtt nevetségessé válok. Mások nevetnek ki? Sőt, ha tényleg meleg, egyáltalán felvállalja nyilvánosan?

Éppen ezért talán három olyan helyszín/színtér van, ahol komoly kapcsolatot keresve lehet ismerkedni. Az egyik a meleg szórakozóhelyek világa - amiről én keveset tudok. Ugyan 16 évesen, meleg "pályafutásom" viszonylag korai szakaszán próbálkoztam meleg bulikba járni, de hamar ráébredtem, hogy ez nem az én világom. Én beszélgetni szeretek egy kávé mellett, nem pedig hangos zenére táncolni. Hát így jártam.

A másik ilyen lehetőség az internetes meleg társkeresők világa, ami szintén megérne egy bemutatót, csak talán nem ezen a blogon. A fent említett okok miatt ez egy népszerű lehetőség, itt a legtöbben találkozni akarnak. Persze mindenki más-más céllal. Harmadjára pedig ott van több meleg rendezvény és egyesület: a pride, az LMBTQ sportegyesületek, beszélgetések, túrák. Talán itt fordulnak meg összességében a legkevesebben, nagyjából ugyan az a 300 arc ismétlődik a legtöbb 25-40 fős rendezvényen.

Persze van számos olyan speciális eset, ami a fenti összefoglalómból kimaradt. Baráti körökben, konditermekben, ismerős által, vagy egy-egy egyetemiszemináriumi csoportban is születnek kapcsolatok. Azokhoz pedig elengedhetetlen a láthatóság kérdése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése